martes, octubre 02, 2007

Money, money


"Els diners no són res, però molts diners, això ja és una altra cosa."
George B. Shaw

No recordo exactament quin va ser el meu primer sou. Diria que unes 25.000 pessetes que vaig cobrar per fer unes entrevistes i transcriure-les. Només vaig estar un any a la universitat però mai podré dir que de la Sociologia no n'he tret ni un cèntim.

Abans de fer-ne 20 m'enfrontava per primera vegada amb una classe de nanos. Quina experiència! Mestra de música i anglès a una escola pública de Cornellà. Ni idea de pedagogia i menys d'anglès... i cap titolació. Tot il.legal! Tres mesets de curro van pagar una setmana a París a l'estiu!

Amb feinetes i classes he sobreviscut mentre he estudiat la inacabable carrera de músic. Cursos i cursets, capricis varis, entrades a teatre, Coca-coles i fins i tot un viatget per veure món cada any. I quan la vaca no donava més de sí, tirava mà dels "extres televisius".

Vaig anar al "Si l'encerto l'endevino" del Josep M. Bachs amb l'amic actor. Vam dir que érem nòvios perquè ens deixessin participar. 80.000 pessetes! Amb la meva part em vaig comprar un mòbil. Vaig ser la primera de la colla d'amics que en tenia i tots em van jurar i perjurar que mai de la vida em trucarien... Al cap d'unes setmanes el músic se'n comprava un, i després un altre va picar, fins que tots van caure al parany.

El meu primer pont aeri me'l va pagar Tele 5: "El juego del Euromillón" de la Paula Vázquez. Llavors encara no s'havia operat el nas, ni portava biquini, però tenia unes mamelles impressionants. Una setmana amb todos los gastos pagados a la capital del reino i a sobre vaig guanyar un pastón: 10.000 €! Hisenda me'n va robar més de 2.000.
Per complementar el meu sou d'aturada actual hauria de revifar la meva vocació concursera. Sort que ja he fet tard al Gran Hermano. No m'agradaria gens que el món conegués a l'obrera de l'espectacle per ser la concursante-cantante.

Primer post que escric per encàrrec. Meme que m'ha passat l'Emily: En què vas gastar el primer sou?

5 comentarios:

Emily dijo...

Els dinerets extra són per a capricis, haurem de recuperar aquests concursos. Et queda La ruleta de la suerte...

Hanna B dijo...

apppa, quantes revelacions interessants... et podrem buscar al youtube? així els concursos de la tele paguen de veritat???

Anónimo dijo...

anda! al fin conozco a alguien que ha ganado algo en la tele... y yo tambien me presenté a gh4... no me gusta reconocerlo... pero asi es... estaba en paro y si podia chupar de la teta del estado por unos dias de vacaciones pues mejor... pero se ve que no ertaba lo suficientemente desequilibrado mentalmente...

el paseante dijo...

Coi noieta, tens un passat. No sabia aquests antecedents televisius. Un post molt chulo, com sempre.

alatrencada dijo...

Tots tenim un passat. Això encara us ho puc explicar...

Sí. Et paguen de veritat! Però HIsenda fa una retenció super bèstia! Al You tube no hi sóc (espero) i si apareixo m'agradaria que fos per altres motius.

La ruleta de la suerte? me'l miraré a veure què tal i si m'animo a participar...